Cum să plănuiești cât mai bine o călătorie în timpul COVID-19

La începutul anului 2020, dorința noastră de a explora lumea în lung și în lat părea un lucru sigur. Începând cu mijlocul lunii martie, însă, cele mai dese călătorii au fost între bucătărie și sufragerie, iar vizitele cele mai îndepărtate pentru a-i vedea pe cei dragi se întâmplau cu ajutorul întâlnirilor video de pe internet.

După o perioadă a anulărilor de zbor, a lockdown-urilor și a tot felul de incertitudini, companiile aeriene au adoptat măsuri de siguranță și, cel mai important, de flexibilitate în călătorii, pentru ca dorința de călătorie să continue. Indiferent dacă este vorba de interes de muncă sau personal.

În rândurile de mai jos am strâns câteva recomandări pentru momentul în care dorești să faci o rezervare de călătorie fără griji în această perioadă.

1. Verifică mereu condițiile de intrare și de întoarcere într-o destinație

Călătoriile depind foarte mult de restricțiile pe care le au țările în și dinspre care vei zbura cu avionul. E bine să te informezi corect, așa că te sfătuim să intri pe blogul nostru, în categoria “Condiții de călătorie”, unde actualizăm cât se poate de des informațiile legate de toate măsurile pe care să le iei atunci când plănuiești o călătorie către o anumită țară. Caută mai întâi țara spre care dorești să faci călătoria și ți se va afișa pagina specială cu toate detaliile de care ai nevoie. Trebuie să știi că aceste reguli se pot schimba de la o perioadă la alta, așa că e bine să revii pe site de oricâte ori dorești să fii la curent cu toate informațiile. Poți consulta și sursele oficiale de pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe.

Unele țări impun efectuarea unui test COVID-19, așa că e bine să iei în calcul o programare înainte de a călători. Poți folosi și acest discount de 15% dedicat clientilor Vola.ro in parteneriat cu Medicover (mai multe detalii aici).

2. Fii flexibil cu datele plecării sau întoarcerii

Odată cu pandemia generată de COVID-19, incertitudinea călătoriilor este un cuvânt des folosit. Măsura prin care călătorii aleg să combată această incertitudine este flexibilitatea atunci când aleg datele de zbor. Există posibilitatea ca zborurile să sufere modificări, unele chiar pe ultima sută de metri, așa că:

  • Repetă pasul 1, verifică toate condițiile de intrare de la destinație, dar și de la întoarcere, pentru a fi la curent cu toate condițiile de călătorie.
  • Verifică întotdeauna dacă ai opțiuni de reprogramare a zborului în caz de anulare. Te putem ajuta să obții o reprogramare sau un voucher, oferit mult mai rapid de către compania aeriană.
  • Dacă optezi pentru reprogramare, este important de știut că aceasta poate fi solicitată doar înainte de data la care era programat zborul, iar unele companii aeriene impun limitări legate de urmatoarea dată a calatoriei, iar destinația trebuie sa fie aceeași. 
  • Varianta cea mai flexibilă este voucherul de călătorie deoarece are o valabilitate mult mai mare (minimum un an) și permite schimbarea destinației sau a numelui pasagerilor.
  • Dacă optezi pentru rambursarea cash, trebuie să știi că acesta este un proces destul de lung, preferată fiind soluția oferită prin voucher. Rambursarea în numerar sau credit, în funcție de politica decisă de compania aeriană, te poate face să aștepți un răspuns un timp îndelungat (în medie peste 120 de zile).

3. Caută cazare la un hotel

Dacă dorești o experiență completă de călătorie, cu mai multe servicii incluse și cu un grad foarte mare de siguranță, alege să te cazezi la un hotel de la destinație. Lanțurile hoteliere cele mai cunoscute și stațiunile au grijă ca toate procedurile de igienă să fie perfect îndeplinite, astfel ca tu să nu întâmpini nicio grijă. În plus, verifică dacă ai opțiunea de anulare gratuită pentru eventualitatea în care nu mai poți călători. 

 Dacă ești în căutarea unei cazări, pe Vola.ro găsești cele mai bune oferte în categoria special creată pe site (click aici)

4. Adaugă asigurarea Vola Rambursabil atunci când alegi un zbor

E bine să îți protejezi călătoria așa cum te protejezi și pe tine. Dacă se întâmplă ceva și nu mai poți zbura cu avionul spre destinația propusă, primești banii înapoi (90% din contravaloarea biletului). Este important de știut că motivele trebuie să fie documentate, deoarece Asiguratorul va avea nevoie de aceste informații pentru a procesa rambursarea. Principalul atu al Vola Rambursabil? Te acoperă inclusiv dacă te îmbolnăvești de COVID-19 și trebuie să anulezi călătoria, un lucru foarte util în această perioadă. Aici poți afla mai multe detalii despre acest produs unic Vola.ro.

5. Pentru siguranța la destinație, adaugă asigurarea Vola Medical

Dacă te-ai asigurat înainte de călătorie cu Vola Rambursabil, trebuie să ai în vedere că și la destinație există riscuri. Poți evita cheltuieli foarte mari, mai ales dacă va fi nevoie să faci investigații medicale sau să fii spitalizat. Vola Medical îți acoperă cheltuielile de tratament. În cazul în care te îmbolnăvești în vacanță și trebuie să rămâi în izolare la hotel, contra-cost, cazarea este acoperită. În plus, ești acoperit și în cazul în care bagajele pe care le iei cu tine în călătorie sunt pierdute sau deteriorate. Află mai multe detalii despre acest serviciu aici.

6. Adaugă neapărat mască și dezinfectant în bagajele de călătorie

Chiar dacă ai aflat care sunt recomandările de călătorit în siguranță – fie că acestea vin de la companiile aeriene prin măsurile de igienă ridicate, condițiile de călătorie din fiecare țară, rigurozitatea sanitară de la hoteluri etc., acest lucru nu te împiedică să adaugi în bagajul tău aceste lucruri esențiale:

  • Dezinfectant pentru mâini
  • Șervețele umede dezinfectante
  • Măști de unică folosință sau refolosibile
  • Asigurare de sănătate personală actualizată și telefon de urgență

Folosește Vola.ro cu încredere pentru călătoriile tale și nu uita să ne ceri sfaturi. Ne poți contacta oricând pe chat-ul de pe Facebook (click aici), unde colegii noștri din departamentul de Customer Care vor fi mereu bucuroși să te ajute cu toate detaliile de care ai nevoie.