Informează-te despre reglementările oficiale
Noile mutații ale COVID-19 obligă multe țări să pună în aplicare interdicții de călătorie spontane.
Este responsabilitatea călătorilor să verifice reglementările oficiale înainte de rezervare și din nou înainte de plecare pentru a-și asigura eligibilitatea de a călători pentru orice punct de escală sau tranzit din itinerariu și destinația finală.
Pe Vola.ro, în pagina Detalii Pasageri, afișăm itinerariul complet precum și informații dacă zborul tău este format din escale care necesită un nou control vamal sau un check-in în tranzit (autotransfer), pentru a sprijini călătorii în a respecta reglementările oficiale.
Unele țări ar putea solicita documentație suplimentară, cum ar fi o declarație de sănătate, un formular de localizare a pasagerilor, rezultate negative ale testelor pentru COVID-19. În altele, ar putea exista o carantină obligatorie la sosire sau s-ar putea să nu fie posibilă intrarea și să îți fie refuzată îmbarcarea în aeronavă.
Te rugăm să te asiguri că respecți regulile din fiecare țară pentru a te putea bucura de o călătorie în siguranță. Poți consulta aceste reguli pe site-ul MAE sau pe site-urile oficiale ale fiecărei țări din intinerariul tău înainte de a lua decizia de a călători și din nou înainte de călătorie. De asemenea, poți contacta ambasadele locale.
Dacă ai un autotransfer în timpul escalei (adică este nevoie să faci check-in din nou și să ridici bagajele pentru noul zbor), este posibil să fie necesar să părăsești zona de tranzit - se pot aplica aceleași reguli ca atunci când intri în țară și să se aplice restricții de călătorie în relație cu destinația finală.
Nu este responsabilitatea Vola.ro pentru a te informa de aceste reguli, dar facem tot posibilul să îți oferim cât mai multe detalii.
Te rugăm să consulți pagina cu privire la Condiții de călătorie pe care am creat-o în sprijinul clienților noștri.
Pentru escale in Marea Britanie
EXCEPȚII ȘI PREVEDERI PRIVIND TRANZITUL:
- Frontierele acestui stat rămân deschise.
- Persoanele aflate în tranzit sunt obligate să completeze formularul „Passenger Locator Form” și să prezinte la îmbarcare un test negativ pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2. Nu este obligatorie carantina sau testarea în ziua a 2-a și a 8-a dacă pasagerul aflat în tranzit nu părăsește punctul de intrare în Marea Britanie sau se deplasează direct către un alt punct de plecare din Marea Britanie.
Ca urmare a restricțiilor de călătorie, multe companii aeriene își anulează călătoriile în ultimul moment.
Te informăm imediat ce ne este comunicată anularea unui zbor, dar comunicarea lor este uneori întârziată. Te rugăm să verifici dacă călătoria ta este încă programată înainte de a călători. Poți căuta numerele de zbor pe site-urile companiei aeriene sau aeroporturi, site-uri web precum Flightradar24.com și Flightaware.com sau Google.
Măsuri de sănătate și siguranță
Pe lângă restricțiile de călătorie, majoritatea aeroporturilor și transportatorilor au stabilit noi reguli de protecție.
Cel mai bine este să verifici detaliile pe site-urile lor oficiale, dar iată câteva reguli generale:
- Poartă o mască facială la aeroport și la bord. Ia cu tine mai multe măști sanitare pentru zboruri pe distanțe lungi și ia în considerare utilizarea altor echipamente de protecție personală, cum ar fi mănuși, scuturi sau dezinfectante pentru mâini.
- Respectă orientările privind distanțarea socială. Când este posibil, păstrează o distanță de 2 metri de ceilalți călători.
- Dacă este posibil, verifică-ți temperatura înainte de a călători. Aceasta este măsurată în mod regulat la aeroporturi și, dacă prezinți simptome ale COVID-19, ți se poate refuza îmbarcarea.
- Verifică întotdeauna condițiile bagajului de mână pe site-ul companiei aeriene. Unele companii aeriene și-au ajustat temporar politica privind bagajele de mână și au redus cantitatea de bagaje permise la bord. Este posibil să fie necesară înregistrarea bagajelor de cabină care nu se potrivesc sub scaun.
Asigurări de călătorie
De asemenea, îți recomandăm să verifici ce acoperă asigurarea ta de sănătate. Citește cu atenția polița de asigurare și informeaza-te la asigurator dacă ai intrebari.
Dacă ai achiziționat o asigurare Vola Medical sau Vola Rambursabil, vei găsi detaliile în e-mailul de confirmare precum și informații de contact ale asiguratorului. Te rugam să reții că Vola Rambursabil nu acoperă anulările din cauza restricțiilor provocate de Covid-19, precum nici anularile voluntare sau nedocumentate. În cazul unui eveniment neprevăzut, te rugăm să notifici asiguratorul imediat și să urmezi instrucțiunile de pe polița de asigurare.
Contacte
În această perioadă volumele de solicitări au crescut din nou de 3-4 ori decât în mod normal și este posibil să răspundem mai greu. Te rugăm să citești cu atenție toate informațiile pe care le punem la dispoziție înainte de a rezerva un bilet, să îți achiziționezi serviciile care îți pot ușura sau simplifica experiența de rezervare și să ne contactezi din timp în cazul în care apare vreo problemă.
Dacă este absolut necesar să ne contactezi, te rugăm să folosești formularul de pe pagina de contact. Ne poți trimite un email la adresa [email protected] sau sa ne scrii pe chat-ul de pe site.
Îți mulțumim pentru întelegere și îți dorim o călătorie în siguranță.