Skip to content

Cum să-ți salvezi călătoria în cazul zborurilor anulate sau întârziate

Soluții pentru orice probleme de călătorie, de la Vola.ro

Zbor anulat sau modificat în avans

Ți s-a anulat/modificat zborul cu ceva timp înainte de data plecării?

Întârziere sau anulare la aeroport

Ți s-a anulat/îți întârzie zborul înainte să pleci și ești deja în aeroport?

Probleme la conexiune

Ai escală, ai aflat că un segment de zbor e anulat/întârziat și nu mai poți ajunge la destinație sau nu mai prinzi următoarea conexiune?

Anularea zborului de întoarcere

Ești la destinație, dar zborul tău de întoarcere s-a anulat și numai poți pleca?

Noapte în aeroport

Ești în aeroport și trebuie să rămâi acolo peste noapte

Problema overbooking-ului

Ești în situația unui overbooking (ai rămas fără loc în avion)

Cum să călătorești confortabil

Urmează sfaturile noastre pentru a avea o călătorie fără griji

Ți s-a anulat/modificat zborul cu ceva timp înainte de data plecării

Factori precum cererea extraordinar de mare din partea pasagerilor, lipsa personalului sau întârzieri din ce în ce mai frecvente, mai ales în perioada verii, au ca rezultat  zboruri întârziate sau anulate. Și deși orice schimbare neașteptată a planului de călătorie vine cu inconveniențe,  acestea nu ar trebui să te descurajeze, căci există soluții și alternative pentru fiecare situație în parte.

Companiile aeriene trebuie să informeze despre întârzieri și anulări prin email, SMS sau notificări în aplicație – dacă informațiile de contact sunt corecte furnizate – însă uneori problemele tehnice pot duce la sincope în comunicare. De aceea, îți recomandăm să verifici întotdeauna starea zborului tău pe site-ul companiei aeriene în cele 24 de ore care preced zborul tău.

 Zbor anulat: Ce este de făcut?

  • Poți solicita rambursarea integrală a costului biletului de avion pe segmentul anulat sau 
  • Poți solicita un zbor alternativ către destinația finală cu același operator de transport aerian

Nu uita! Verifică dacă anularea zborului este eligibilă pentru compensare. În conformitate cu Regulamentul UE 261/2004, pasagerii aerieni au dreptul la o compensaţie între 125€ și 600€ pentru cursele aeriene anulate fără notificare prealabilă de cel puțin 14 zile. Suma compensaţiei variază în funcție de distanța parcursă și de durata întârzierii.

Zbor anulat: cum te ajută Vola.ro?

Când se anulează sau modifică un zbor, compania aeriană care operează ruta sau segmentul respectiv notifică echipa Vola.ro, iar noi te informăm la rândul nostru via e-mail. Vei primi chiar și un SMS din partea noastră, în care te anunțăm să verifici Inboxul de e-mail. De aici, îți va fi foarte ușor să iei legătura cu noi.

În cazul în care afli de anulare sau de modificare și încă nu ai fost notificat și de compania aeriană, îți recomandăm să verifici statusul rezervării pe site-ul companiei aeriene sau să intri în contact cu unul dintre consultanții Vola.ro. Pentru a ne contacta, click aici și vezi toate modalitățile disponibile: chat, formular de contact sau e-mail. În acest caz, deoarece mai e ceva timp până la data plecării, poți alege liniștit soluția care îți convine cel mai mult.

 Dacă nu ai achiziționat niciun produs de protecție:

Dacă ai cumpărat biletele de avion de pe Vola.ro, ai la dispoziție asistența noastră 24/7, atât în limba română, cât și în engleză. Astfel, îți vom răspunde rapid și vom căuta cea mai bună soluție pentru tine.

În cazul în care zborul tău este modificat de compania aeriană, îți vom oferi mai multe alternative de zbor pentru a efectua călătoria, fie gratuite, fie contra cost, în funcție de opțiunile oferite de compania aeriană. Dacă optezi pentru o alternativă de zbor operată de altă companie aeriană, este necesar să achiți suplimentar pentru noul zbor. În anumite cazuri, compania oferă posibilitatea să primești banii înapoi pentru un zbor modificat mai mult de 5 ore.

În cazul în care zborul tău este anulat, te asistăm în găsirea celei mai bune variante alternative. Iar dacă nu mai dorești să călătorești, te vom asista în demararea procesului de solicitare a rambursării de la compania aeriană. De regulă, acest proces durează între 30 și 60 zile, în funcție de fiecare companie în parte.

Dacă ai achiziționat Vola Trip Protect:

Ești asigurat că ajungi la destinație indiferent de situație. Dacă vrei să continui călătoria, vei primi alte bilete de avion la aceeași companie aeriană sau la o altă companie, în limita dublului sumei achitate pe biletele anulate/modificare mai mult de 5 ore sau bilete pentru alt mijloc de transport, dacă este cazul. Totul pentru ca tu să ajungi unde ți-ai dorit.

Dacă dorești, în schimb, să nu mai călătorești, vei primi rambursarea contravalorii segmentului de zbor anulat/modificat de compania aeriană.

Află mai multe despre Vola Trip Protect.

 

Dacă ai achiziționat Vola Fast Refund:

Ai două opțiuni, în funcție de ce dorești să faci – să găsești o soluție pentru continuarea călătoriei cu ajutorul nostru sau să primești banii înapoi în maxim 24 de ore dacă segmentul de zbor afectat este eligibil pentru rambursare la compania aeriană.

Este eligibilă pentru rambursare contravaloarea segmentului de zbor anulat/modificat de compania aeriană. Poți opta pentru rambursare instant sub formă de voucher Vola, cu care îți poți achiziționa imediat un nou bilet de avion cu orice companie aeriană, sau sub forma de cash pe același instrument de plată folosit la plata biletelor de avion sau prin transfer bancar.

Află mai multe despre Vola Fast Refund

Ți s-a anulat/îți întârzie zborul înainte să pleci și ești deja în aeroport

În cazuri mai rare, când linia aeriană anulează sau amână un zbor last minute, cu câteva ore înainte (iar tu, cel mai probabil, te afli deja în aeroport sau în drum spre aeroport), există posibilitatea ca Vola.ro să nu fi fost notificată de compania aeriană. Cu toate acestea, vei afla despre modificare sau anulare de pe panourile din aeroport.

În această situație, cel mai bine este să mergi către biroul de ajutor al companiei aeriene din aeroport. Din păcate, vor fi probabil zeci de persoane în acea coadă, așa că răbdarea este cuvântul cheie.

Ce drepturi ai în cazul unui zbor anulat/întârziat?

Dacă zborul este anulat poți solicita un zbor alternativ către destinația finală cu același operator de transport aerian. În această situație, compania aeriană trebuie să:

  • Ofere mâncare și băuturi răcoritoare pe durata așteptării, dacă ești nevoit să aștepți în aeroport mai mult decât este plănuit, dar și posibilitatea de a efectua apeluri telefonice gratuite sau de a trimite mesaje,
  • Acopere costurile cazării precum și transportul la și de la aeroport, dacă ești nevoit să rămâi peste noapte în așteptarea zborului alternativ,
  • Indiferent dacă este vorba despre pierderea unei rezervări deja plătite, hotel, mașină închiriată sau alte costuri neașteptate, pasagerii zborurilor internaționale – chiar și în cadrul UE – își pot recupera costurile cauzate de întreruperea zborului.

În cazul unui zbor întârziat, ai următoarele drepturi:

  • Întârzierea este mai mare de 3 ore – ai dreptul la despăgubire
  • Dacă zborul are o întârziere de peste 3 ore și distanța parcursă este de până la 1500 km, poți solicita până la 250 € despăgubire.
  • Dacă zborul are o întârziere de 3 sau mai multe ore și distanța călătoriei este între 1501 km și 3500 km, poți solicita până la 400 € despăgubire.
  • Dacă zborul are o întârziere de 4 sau mai multe ore și distanța călătoriei este mai mare de 3500 km, poți solicita până la 600 €
  • Dacă zborul are o întârziere mai mare de 5 ore – poți solicita rambursarea biletului de avion sau reprogramarea gratuită pe o altă dată cu același operator de transport aerian.

 Mai jos, o listă de lucruri pe care orice companie aeriană ar trebui să ți le ofere în caz de întârziere conform Regulamentului UE 261/2004:

  1. Gustări și băuturi răcoritoare (după 2 ore)
  2. Posibilitatea de a trimite e-mail și de a telefona
  3. Dacă, pe durata întârzierii, nu ai altă opțiune decât să stai la hotel, compania aeriană ar trebui să ofere cazare la hotel și transport asigurat până la locul de cazare.
  4. În cazul în care pierzi zboruri de legătură care au fost emise sub același cod de bilet, respectiv acele zboruri care sunt parte a aceleiași rezervări și sunt legate între ele ca o conexiune, compania aeriană trebuie să ofere o alternativă de transport către destinația inițială. Totuși, dacă zborurile de legătură au fost emise cu coduri de bilete separate, această regulă nu se aplică. Zborurile separate nu sunt considerate ca făcând parte din aceeași rezervare sau legătura, deci compania aeriană nu este obligată să ofere o compensație în cazul în care pasagerul pierde zborurile.

Dacă te afli în oricare dintre situațiile mai sus menționate, ești eligibil pentru compensații substanțiale, ca răspuns la inconvenientele întâmpinate. Procesul poate fi simplu și rapid: tot ce trebuie să faci este să dedici 3-4 minute pentru a completa formularul disponibil pe site-ul companiei aeriene sau pe paginile web ale firmelor care se ocupă cu obținerea compensațiilor, cum ar fi FlightClaim, AirClaim, AirHelp sau AirAdvisor, însă de cele mai multe ori durata de rezolvare poate fi foarte lungă și trebuie să gestionată pe cont propriu.

 
Cum te poate ajuta Vola.ro?

Avem birouri în mai multe aeroporturi din țară (vezi aici lista) și poți consulta unul dintre reprezentanții noștri de acolo pentru a te ghida cu privire la pașii următori. Dacă te afli într-un aeroport în care nu suntem prezenți fizic, ai la dispoziție asistența noastră 24/7 (click aici) atât în limba română, cât și în engleză. Astfel, îți vom răspunde rapid și vom căuta cea mai bună soluție pentru tine.

Dacă nu ai achiziționat niciun produs de protecție:

În cazul în care zborul tău este modificat de compania aeriană, îți vom oferi mai multe alternative de zbor pentru a efectua călătoria, fie gratuite, fie contra cost, în funcție de opțiunile oferite de compania aeriană. Dacă optezi pentru o alternativă de zbor operată de altă companie aeriană, este necesar să achiți suplimentar pentru noul zbor. În anumite cazuri, compania oferă posibilitatea să primești banii înapoi pentru un zbor modificat mai mult de 5 ore.

În cazul în care zborul tău este anulat, te asistăm în găsirea celei mai bune variante alternative. Iar dacă nu mai dorești să călătorești, te vom asista în demararea procesului de solicitare a rambursării de la compania aeriană. De regulă, acest proces durează între 30 și 60 zile, în funcție de fiecare companie în parte.

Dacă ai achiziționat Vola Trip Protect:

În primul rând, ai prioritate în primirea asistenței noastre. Te ajutăm imediat dacă zborul tău a fost anulat, itinerariul de zbor sau o parte din el a suferit modificări și nu mai reușești să pleci/ajungi la destinație la ora sau în ziua programată, respectiv dacă nu reușești să prinzi următoarea conexiune din cauza modificărilor de zbor, în cazul zborurilor cu escale.

Apoi, ești asigurat că ajungi la destinație indiferent de situație. Dacă vrei să continui călătoria, vei primi alte bilete de avion la aceeași companie aeriană sau la o altă companie, în limita dublului sumei achitate pe biletele anulate/modificare mai mult de 5 ore sau bilete pentru alt mijloc de transport, dacă este cazul. Totul pentru ca tu să ajungi unde ți-ai dorit.

Dacă dorești, în schimb, să nu mai călătorești, vei primi rambursarea contravalorii segmentului de zbor anulat/modificat de compania aeriană.

Află mai multe despre Vola Trip Protect.

Dacă ai achiziționat Vola Fast Refund:

Ai două opțiuni, în funcție de ce dorești să faci – să găsești o soluție pentru continuarea călătoriei cu ajutorul nostru sau să primești banii înapoi în maxim 24 de ore dacă segmentul de zbor afectat este eligibil pentru rambursare la compania aeriană.

Este eligibilă pentru rambursare contravaloarea segmentului de zbor anulat/modificat de compania aeriană. Poți opta pentru rambursare instant sub formă de voucher Vola, cu care îți poți achiziționa imediat un nou bilet de avion cu orice companie aeriană, sau sub forma de cash pe același instrument de plată folosit la plata biletelor de avion sau prin transfer bancar.

Află mai multe despre Vola Fast Refund.

Ai escală, ai aflat că un segment de zbor e anulat/întârziat și nu mai poți ajunge la destinație sau nu mai prinzi următoarea conexiune

De ce trebuie să ții cont când ai pierdut conexiunea:

  • Toate zborurile din rezervarea ta să fie emise sub același cod de bilet și nu sunt emise individual
  • Întârzierea la destinația finală a fost mai lungă de 3 ore. Întârzierile mai mici de 3 ore nu sunt eligibile pentru despăgubiri 
  • Motivul pentru care zborul este decalat
  • Păstrează chitanțele în cazul în care zborul anulat implică costuri adiţionale

Atenție! Dacă ai rezervat zborurile în mod separat și nu în cadrul unei singure rezervări sau ai ales o rezervare al cărei itinerariu are zboruri combinate, vei pierde dreptul la despăgubiri pentru pierderea avionului de legătură.

Cum te poate ajuta Vola.ro?

Dacă nu ai achiziționat niciun produs de protecție:

Ai la dispoziție asistența noastră 24/7 (click aici). Vom căuta o alternativă de zbor pentru tine, însă va fi nevoie să plătești noul bilet de avion, iar pentru cel anulat să aștepți rambursarea de la compania aeriană, în cazul în care aceasta este prevăzută de companie.

Dacă ai achiziționat Vola Trip Protect:

În primul rând, ai prioritate în primirea asistenței noastre. Te ajutăm imediat dacă itinerariul de zbor sau o parte din el a suferit modificări și nu mai reușești să pleci/ajungi la destinație la ora sau în ziua programată, respectiv dacă nu reușești să prinzi următoarea conexiune din cauza modificărilor de zbor.

În plus, ești asigurat că ajungi la destinație indiferent de situație. Dacă vrei să continui călătoria, vei primi alte bilete de avion la aceeași companie aeriană sau la o altă companie, în limita dublului sumei achitate pe biletele anulate/modificare mai mult de 5 ore sau bilete pentru alt mijloc de transport, dacă este cazul. Totul pentru ca tu să ajungi unde ți-ai dorit.

Află mai multe despre Vola Trip Protect.

Dacă ai achiziționat Vola Fast Refund:

Ai două opțiuni, în funcție de ce dorești să faci – să găsești o soluție pentru continuarea călătoriei cu ajutorul nostru sau să primești banii înapoi în maxim 24 de ore dacă segmentul de zbor afectat este eligibil pentru rambursare la compania aeriană.

Este eligibilă pentru rambursare contravaloarea segmentului de zbor anulat/modificat de compania aeriană. Poți opta pentru rambursare instant sub formă de voucher Vola, cu care îți poți achiziționa imediat un nou bilet de avion la orice companie aeriană, sau sub forma de cash pe același instrument de plată folosit la plata biletelor de avion sau prin transfer bancar.

Află mai multe despre Vola Fast Refund.

Ești la destinație, iar zborul de întoarcere s-a anulat

Ca și în cazul zborurilor de dus, companiile aeriene trebuie să informeze despre anulări prin email, SMS sau notificări în aplicație. 

Ce poți face? Poți solicita rambursarea integrală a costului biletului de avion pe segmentul anulat sau oferirea unui zbor alternativ către destinația finală cu același operator de transport aerian.

Cum te poate ajuta Vola.ro?

În primul rând, vei fi notificat de un consultant Vola.ro. Când se anulează sau modifică un zbor, compania aeriană care operează ruta sau segmentul respectiv notifică echipa Vola.ro, iar noi te informăm la rândul nostru via e-mail. Vei primi chiar și un SMS din partea noastră, în care te anunțăm să verifici Inboxul de e-mail. De aici, îți va fi foarte ușor să iei legătura cu noi.

În cazul în care afli de anulare sau de modificare și încă nu ai fost notificat de compania aeriană, îți recomandăm să verifici statusul rezervării pe site-ul companiei aeriene sau să intri în contact cu unul dintre consultanții Vola.ro.

Următorul pas este să ne contactezi – click aici și vezi toate modalitățile disponibile: chat, formular de contact sau e-mail.

În cazuri mai rare, când linia aeriană anulează sau amână un zbor last minute, cu câteva ore înainte (iar tu, cel mai probabil, te afli deja în aeroport sau în drum spre aeroport), există posibilitatea ca Vola.ro să nu fi fost notificată de compania aeriană. Cu toate acestea, vei afla despre modificare sau anulare de pe panourile din aeroport.

Dacă nu ai achiziționat niciun produs de protecție:

În cazul în care zborul tău este anulat, te asistăm în găsirea celei mai bune variante alternative.

În cazul în care zborul tău este modificat de compania aeriană, îți vom oferi mai multe alternative de zbor pentru a efectua călătoria, fie gratuite, fie contra cost, în funcție de opțiunile oferite de compania aeriană care a anulat zborul. Dacă optezi pentru o alternativă de zbor operată de altă companie aeriană, este necesar să achiți suplimentar pentru noul zbor.

Dacă ai achiziționat Vola Trip Protect:

În primul rând, ai prioritate în primirea asistenței noastre. În plus, ești asigurat că ajungi înapoi acasă indiferent de situație. Vei primi alte bilete de avion la aceeași companie aeriană sau la o altă companie, în limita dublului sumei achitate pe biletele anulate/modificare mai mult de 5 ore sau bilete pentru alt mijloc de transport, dacă este cazul.

Află mai multe despre Vola Trip Protect.

Dacă ai achiziționat Vola Fast Refund:

Te ajutăm să găsești o soluție pentru continuarea călătoriei, iar banii pe zborul anulat vor ajunge la tine în maxim 24 de ore, dacă zborul afectat este eligibil pentru rambursare la compania aeriană.

Poți opta pentru rambursare instant sub formă de voucher Vola, cu care îți poți achiziționa imediat un nou bilet de avion cu orice companie aeriană, sau sub forma de cash pe același instrument de plată folosit la plata biletelor de avion sau prin transfer bancar.

Află mai multe despre Vola Fast Refund.

Ești în aeroport și trebuie să rămâi acolo peste noapte

Uneori, alternativa de zbor pentru continuarea călătoriei poate implica să aștepți peste noapte în destinația în care te afli. Iată care sunt pașii pe care trebuie să-i urmezi în această situație:

  • Dacă afli despre modificare când ești deja în aeroport, primul pas este să găsești reprezentanții companiei aeriene care operează zborul tău și să ceri detalii: motivul modificărilor, când este estimat că va decola avionul și/sau ce soluții îți pot oferi.
  • Pentru anulări, modificări sau întârzieri mai mari de două ore, Regulamentul European spune că poți fi eligibil pentru compensații financiare. De aceea, te sfătuim să citești condițiile de compensare și să vezi dacă se aplică în cazul tău.
  • Dacă ai achiziționat Vola Trip Protect, treci direct la acest pas. Contactează-ne cât mai repede, pentru a ne ocupa de găsirea cazării și a alternativelor pentru tine. Dacă nu ne contactezi și te ocupi pe cont propriu de găsirea soluțiilor, eligibilitatea pentru Trip Protect încetează.

Ești în situația unui overbooking (ai rămas fără loc în avion)

Câteodată, din diverse motive și erori, se poate întâmpla ca numărul de bilete vândute de compania aeriană să fie mai mare decât numărul de locuri din aeronavă. Cu alte cuvinte, poți ajunge în situația în care nu ți se permite urcarea la bord, deși ai rezervat zborul respectiv.

În acest caz, compania aeriană care operează ruta are obligația de a-ți oferi o alternativă de zbor pentru a ajunge la destinație, plus compensații pentru apă, mâncare și cazare, dacă este cazul. De regulă, companiile de linie îți vor oferi alt zbor cât mai curând, chiar și al altui operator, în timp ce companiile low cost îți vor oferi un zbor alternativ operat tot de ele.

Pentru a evita situația de overbooking:

  • Cumpără și locuri atunci când rezervi zborul. Astfel, check-in-ul poate fi efectuat mai devreme, iar locul tău va fi asigurat – călătorești fără griji!
  • Dacă nu ai cumpărat locuri, încearcă să faci check-in-ul online cât de repede posibil. Citește cu atenție când se deschide procedura de check-in și completează-ți datele cât mai curând.
  • Cumpără servicii suplimentare (Prioritate) sau înscrie-te în programele de loialitate ale companiilor aeriene pe care le folosești des. Astfel, probabilitatea să ai de-a face cu efectele unui overbooking este mai mică.
  • Nu întârzia la îmbarcare. Dacă există overbooking și nu ai aflat deja din momentul check-in-ului, de obicei, ultimele persoane ajunse la poarta de îmbarcare vor fi cele care vor fi repartizate pentru alt zbor.

Sfaturi pentru a avea o călătorie cât mai confortabilă

  • Verifică e-mailul, dar și statusul zborului pe site-ul companiei aeriene sau al aeroportului înainte să pleci spre aeroport. Dacă ceva s-a modificat, sunt șanse mari să ai deja informația în inbox, de la noi. Astfel, vei putea rezolva problema fără să fie nevoie să rămâi în aeroport, într-o situație inconfortabilă.
  • Păstrează la îndemână e-mailurile cu numărul zborului, orele de decolare și aterizare și datele noastre de contact.
  • Optează pentru Trip Protect sau Fast Refund la fiecare călătorie, pentru a te asigura că ai întotdeauna o soluție bună.
  • Rezervă cazări cu anulare gratuită, pentru a nu pierde sumele deja plătite în avans, în cazul în care nu mai călătorești sau ajungi la destinație mai târziu decât ai planificat. De asemenea, poți alege și cazare cu plata la fața locului, din aceleași motive. Găsește oferte de cazare aici.
  • Citește condițiile de compensații în cazul zborurilor modificate, pentru a afla dacă ești eligibil în diferite situații.
 
Vola Fast Refund și Vola Trip Protect, pentru o călătorie sigură

Ne dorim să minimizăm orice probabilitate ca vacanța ta să fie compromisă de schimbări neașteptate ale zborurilor. Și tu îți dorești la fel. De aceea, pe lângă asistență 24/7, îți oferim două produse care te scutesc de timp, bani și energie în situațiile neplăcute.

Pe scurt, Vola Fast Refund îți garantează că primești banii înapoi a doua zi atunci când se anulează sau modifică un zbor, iar Vola Trip Protect te asigură că îți poți continua călătoria – îți găsim alternative de zbor rapide și gratuite, cu orice companie aeriană, ca să ajungi la destinație.

În final, nu uita că îți stăm 24/7 la dispoziție pentru a te îndruma când planurile de călătorie îți sunt afectate. Suntem la un mesaj distanță!